Univé kiest voor Kempen Capital Management

Univé Groep heeft Kempen Capital Management (Kempen)* gekozen voor het fiduciair vermogensbeheer van haar beleggingen. Het contract gaat in per 18 januari 2016. Het belegd vermogen van Univé heeft een omvang van ruim een miljard euro.

In de tweede helft van 2015 is Univé een uitbestedingstraject gestart. Dit intensieve traject werd door KPMG Advisory N.V. begeleid.

“Univé is verheugd een relatie aan te gaan met een professionele partij als Kempen”, zegt Herman Hein Roozen, lid Raad van Bestuur van Univé. “Wij hechten veel waarde aan hun dienstverlening op het gebied van integraal vermogensbeheer. Daarnaast zien wij in Kempen een partij die ons kan adviseren op actuele thema’s, waaronder Solvency II.”

Paul Gerla, bestuursvoorzitter van Kempen & Co is erg blij met de keuze van Univé. “Kempen ziet een aanhoudende belangstelling voor complete beleggingsoplossingen vanuit institutionele beleggers zoals verzekeraars. Wij bieden al lange tijd fiduciaire dienstverlening aan uiteenlopende verzekeraars. De toegenomen complexiteit, het belang van integraal balansmanagement en de introductie van Solvency II resulteren in intensieve samenwerking met onze relaties. Kempen biedt, in deze uitdagende omgeving, maatwerkoplossingen die passen bij het unieke profiel van verzekeraars.”

Persbericht Univé kiest voor Kempen Capital Management (pdf)

*Kempen is een dochteronderneming van Van Lanschot.