Persbericht | 8 Juni 2017

Van Lanschot Kempen benoemt Leonne van der Sar in Executive Board

Van Lanschot Kempen maakt vandaag bekend dat Leonne van der Sar per 1 augustus wordt benoemd als lid van de Executive Board als opvolger van Joof Verhees.

Leonne gaat leiding geven aan de Merchant Banking activiteiten (Securities en Corporate Finance) van Van Lanschot Kempen. Haar benoeming is nog onder voorbehoud van toetsing door de toezichthouder. Joof Verhees blijft in dienst van Van Lanschot Kempen als senior client adviser.

Karl Guha, bestuursvoorzitter: ‘We zijn verheugd met de benoeming van Leonne in de Executive Board als hoofd van Merchant Banking. Ze neemt deze rol op een belangrijk moment op zich. Dankzij de posities die zij in haar loopbaan heeft vervuld heeft zij grote ervaring en expertise in investment banking. Wij zijn ervan overtuigd dat zij met haar kennis, energie en focus een belangrijke bijdrage zal leveren aan het succes van Merchant Banking in een snel veranderende omgeving.’

Karl voegt daaraan toe: ‘Ik ben Joof zeer dankbaar voor zijn grote verdiensten voor Kempen en voor ons bedrijf als geheel. Joof is één van de gezichtsbepalende mensen die de uitstekende naam en reputatie van Kempen hebben neergezet en uitgebouwd. Hij toonde leiderschap in uitdagende omstandigheden, en als lid van de Executive Board speelde hij met zijn marktkennis, ervaring met transacties én gevoel voor humor een belangrijke rol. Ik ben dan ook heel blij dat hij bij ons in dienst blijft als senior client adviser, een functie die op zijn lijf is geschreven.’

Joof Verhees: ‘Dit is voor mij het juiste moment om een nieuwe, klantgerichte rol op mij te nemen. Zowel Kempen Securities als Kempen Corporate Finance staan er goed voor. De pijplijn is goed gevuld en de teams zijn uitstekend gepositioneerd in hun internationale kernsectoren. Ik ben heel trots op onze resultaten in de afgelopen jaren en op de ontwikkeling die Van Lanschot Kempen heeft doorgemaakt. Met Leonne hebben we een opvolger gevonden die onze business nieuwe energie en inzichten kan bieden.’

Media Relations: + 31 20 354 45 85; mediarelations@vanlanschotkempen.com