Persbericht | 29 Augustus 2017

Van Lanschot Kempen: verhoging inkoopprogramma van eigen aandelen en update voortgang 22 augustus 2017 – 28 augustus 2017

Van Lanschot Kempen verhoogt op 29 augustus 2017 het aandeleninkoopprogramma met 150.000 eigen aandelen (certificaten van gewone aandelen A). Hiermee komt het aantal aandelen dat ingekocht zal worden onder het inkoopprogramma uit op maximaal 300.000.

Het inkoopprogramma wordt uitgevoerd ter afdekking van de toe te kennen certificaten van aandelen aan medewerkers in het kader van het bestaande beloningsbeleid en het aandelenplan. Op de slotkoers van maandag 28 augustus 2017 heeft het inkoopprogramma inclusief verhoging een omvang van maximaal € 7,7 miljoen. Het inkoopprogramma eindigt op de dag voor de publicatie van de jaarcijfers 2017, of eerder als het maximum aantal aandelen is ingekocht.

In de periode van 22 augustus 2017 tot en met 28 augustus 2017 heeft Van Lanschot Kempen 18.500 eigen aandelen ingekocht. De aandelen zijn ingekocht tegen een gemiddelde prijs van € 25,75 per aandeel voor een totaalbedrag van € 476.413. Inmiddels zijn in totaal 102.630 eigen aandelen ingekocht onder het inkoopprogramma.

Van Lanschot Kempen heeft de uitvoering van het inkoopprogramma gemandateerd aan ING, die haar handelsbeslissingen onafhankelijk van Van Lanschot Kempen neemt.

Meer informatie, waaronder het gedetailleerde overzicht van de inkooptransacties verricht onder dit inkoopprogramma, is beschikbaar op de pagina Inkoopprogramma's aandelen.

Media Relations: + 31 20 354 45 85; mediarelations@vanlanschotkempen.com
Investor Relations: + 31 20 354 45 90; investorrelations@vanlanschotkempen.com