Nieuws | 20 augustus 2018

Van Lanschot Kempen geschokt door plots overlijden Joop Witteveen

Met ongeloof en verdriet heeft Van Lanschot Kempen afgelopen zaterdag kennis genomen van het volkomen onverwachte overlijden van Joop Witteveen.

Joop Witteveen was, samen met zijn team, onder meer verantwoordelijk voor het Kempen Orange Fund N.V. en Kempen Oranje Participaties N.V. Hij was een betrokken aandeelhouder die zich meer dan 25 jaar vol overgave heeft ingezet voor het succes van de Kempen small-capfondsen. In de geest van Joop zullen zijn werkzaamheden worden voortgezet door de leden van zijn small-capteam, Michiel van Dijk, Erwin Dut en Sander van Oort.

Leni Boeren, voorzitter directie Kempen: “In Joop verliezen we een zeer gewaardeerde collega met ongekende passie voor zijn werk en zijn klanten. Zijn kennis over de Nederlandse small-caps was onuitputtelijk. Joop was een betrokken aandeelhouder die met hart en ziel de bedrijven in zijn portefeuille volgde en het nooit naliet om verantwoordelijken aan te spreken op hun koers.”

Karl Guha, bestuursvoorzitter Van Lanschot Kempen: “We verliezen een enorm goede professional en een van de grondleggers van het Kempen Orange Fund. Een collega die een voorbeeld is voor velen binnen en buiten onze organisatie. We zijn hem dankbaar voor wat hij voor ons heeft betekend en zullen hem herinneren als een toegewijd belegger en een geweldig mens. Onze gedachten zijn bij zijn echtgenote, kinderen, familie en vrienden.”