Persbericht | 3 April 2020

Van Lanschot Kempen stelt uitkering dividend over 2019 uit

Gepubliceerd: 8.00 uur

Vandaag maken wij bekend dat wij de aanbeveling van de Europese Centrale Bank (ECB) en De Nederlandsche Bank (DNB) opvolgen en de uitkering van het dividend over 2019 uitstellen tot in ieder geval na 1 oktober 2020.

We leven op dit moment in uitzonderlijke omstandigheden en wij horen en begrijpen de oproep vanuit verschillende partijen om terughoudend te zijn met het uitbetalen van dividend. Hoewel niet alle aspecten uit de aanbeveling op ons, als wealth manager, van toepassing zijn, hebben wij daarom onze verantwoordelijkheid genomen en besloten op dit moment geen dividend uit te keren.

Als wealth manager hebben wij als doel het behoud en opbouw van vermogen voor onze klanten op een duurzame manier. Onze zeer ruime kapitaal- en liquiditeitsbuffer stellen ons in staat om onze wealth managementstrategie met succes uit te voeren. Wij realiseren ons dat dit lastige tijden kunnen zijn voor onze klanten en wij zullen hen, waar nodig, met maatwerk bijstaan. Per eind december 2019 rapporteerden wij een ruime CET 1-ratio van 23,8%.

Tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders op 28 mei 2020 zal het voorstel tot vaststellen van het dividend op de agenda worden geplaatst. Zodra de omstandigheden, zoals de onzekerheden rondom het coronavirus (COVID-19), het naar de mening van de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen toelaten en onze kapitaalratio aan de gestelde targets blijft voldoen, keren wij het dividend over 2019 aan onze aandeelhouders uit. Dit in ieder geval niet voor 1 oktober 2020.

Publicatie Q1 trading update 7 mei 2020
Vandaag maken wij ook bekend dat wij de publicatie van de trading update over het eerste kwartaal 2020 uitstellen naar 7 mei 2020 (oorspronkelijke datum: 22 april 2020). De huidige ontwikkelingen omtrent het coronavirus (COVID-19) leggen druk op de beschikbare capaciteit binnen onze organisatie. Veel van onze medewerkers werken momenteel vanuit huis, net als een groot deel van Nederland. Dit heeft geleid tot een vertraging van de benodigde werkzaamheden.

Financiële agenda
7 mei 2020 - Publicatie trading update eerste kwartaal 2020