Persbericht | 13 september 2023

Aankondiging voorgenomen juridische fusie Van Lanschot Kempen en Mercier Vanderlinden Asset Management

Van Lanschot Kempen deponeert vandaag het voorstel voor de juridische fusie tussen Van Lanschot Kempen NV en Mercier Vanderlinden Asset Management NV bij de Kamer van Koophandel te ’s-Hertogenbosch. Enkele dagen geleden heeft Mercier Vanderlinden Asset Management NV hetzelfde gedaan bij de griffie van de ondernemingsrechtbank Antwerpen. Dit is een volgende stap op weg naar de samenvoeging van Van Lanschot België en Mercier Vanderlinden.

Op 6 april 2023 rondden Van Lanschot Kempen en de aandeelhouders van Mercier Vanderlinden de versnelde overname af van het resterende 30%-belang in Mercier Vanderlinden. Het voorstel betreft de grensoverschrijdende juridische fusie waarbij Mercier Vanderlinden Asset Management (de verdwijnende vennootschap) fuseert met Van Lanschot Kempen (de verkrijgende vennootschap) per 31 december 2023. Mercier Vanderlinden Asset Management houdt per 1 januari 2024 op te bestaan. De fusie is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouder.

Per 1 januari 2024 gaan Van Lanschot België en Mercier Vanderlinden verder als Mercier Van Lanschot. Deze naam weerspiegelt de complementariteit van de combinatie. Vanaf 2024 zal Private Clients België worden gerapporteerd als apart segment.