Persbericht | 2 juli 2014

Van Lanschot Participaties neemt minderheidsbelang in TechAccess

Van Lanschot Participaties heeft overeenstemming bereikt over het verwerven van een minderheidsbelang in TechAccess (www.techaccess.nl), gevestigd in Son en Breugel. De transactie is nog onderworpen aan de goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

TechAccess is een value added IT-distributeur van hard- en software op de gebieden Networking, Wireless, Security en Storage/Servers. Daarnaast biedt TechAccess aanvullende diensten aan haar klanten zoals presales support, consultancy en trainingen. Klanten van TechAccess zijn uitsluitend wederverkopers. Als value added distributeur richt TechAccess zich op de nieuwste producten en technologieën.

Het in 2007 opgerichte TechAccess heeft sinds oprichting indrukwekkende groei- en winstcijfers laten zien. TechAccess behaalde in 2013 een omzet van meer dan 40 miljoen. Met het toetreden van Van Lanschot Participaties als aandeelhouder haalt TechAccess een partij aan boord die de onderneming zal ondersteunen bij het realiseren van haar groeistrategie.

Berry van Waayenburg, algemeen directeur van TechAccess, over deze transactie: "Wij zijn zeer verheugd met deze transactie. Hierdoor kunnen we versneld verder groeien. Tevens bevestigen we hiermee ook dat TechAccess een blijver is en dat we onze klanten, leveranciers en natuurlijk ons personeel een zeer gezonde basis van continuïteit kunnen bieden. Zoals we al in al onze marketing uitingen aangeven: 'a winning team'."

Joost Bakhuizen, Managing Director van Kempen Investments, over deze investering: "TechAccess heeft sinds haar oprichting een indrukwekkende groei gerealiseerd en een sterke, onderscheidende marktpositie opgebouwd. Wij hebben veel vertrouwen in het aanblijvende managementteam en kijken ernaar uit om samen met alle medewerkers de volgende groeifase van de onderneming in te gaan."

Profiel Van Lanschot Participaties
Van Lanschot Participaties is een 100% dochter van F. van Lanschot Bankiers N.V. Van Lanschot Participaties verstrekt risicodragend vermogen aan stabiele, middelgrote ondernemingen in Nederland met een sterk management. Het investeringsbeleid is gericht op ondernemingen met een bewezen businessmodel, sterke marktpositie en aantoonbaar winstgroeipotentieel.

Van Lanschot Participaties verwerft bij voorkeur een minderheidsbelang (20-50%) en heeft een lange termijn investeringshorizon. Dit geeft de ondernemer de tijd en rust om de afgesproken (groei)strategie te realiseren. Van Lanschot Participaties wordt beheerd door Kempen Investments, onderdeel van Van Lanschot-dochter Kempen & Co.

Media Relations: +31 20 354 45 85; mediarelations@vanlanschotkempen.com
Investor Relations: +31 20 354 45 90; investorrelations@vanlanschotkempen.com