Persbericht | 6 April 2017

Van Lanschot draagt Manfred Schepers voor als lid van Raad van Commissarissen

Agenda voor AVA op 18 mei 2017 gepubliceerd

Van Lanschot maakt bekend dat de Raad van Commissarissen voornemens is om Manfred Schepers voor te dragen als lid van de Raad van Commissarissen.

Manfred Schepers (1960) werkte bij de European Bank for Reconstruction and Development van 2006 tot 2016, onder andere als Vice President & CFO. Hij begon zijn bankiersloopbaan in 1983 bij Bankers Trust in Londen en New York. Daarna werkte hij gedurende 17 jaar in senior functies bij SBC Warburg / UBS in Europa, de Verenigde Staten en Azië. Ook was hij Senior Managing Director van AFME, de Bond Market Association in Londen.

De heer Schepers wordt voorgedragen tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders (AVA) op 18 mei 2017. Hij heeft de geschiktheidstoets van De Nederlandsche Bank doorlopen.

De AVA wordt gehouden in ’s-Hertogenbosch en begint om 14.00 uur. De agenda van de AVA en toelichting zijn beschikbaar op onze corporate website. Naast de gebruikelijke agendapunten kunnen aandeelhouders stemmen over de herbenoeming van Jeanine Helthuis als lid van de RvC en een statutenwijziging, waarin onder meer de onlangs aangekondigde naamswijziging van de holding van Van Lanschot NV in Van Lanschot Kempen NV is opgenomen.

Media Relations: + 31 20 354 45 85; mediarelations@vanlanschotkempen.com
Investor Relations: + 31 20 354 45 90; investorrelations@vanlanschotkempen.com