Persbericht | 16 April 2020

Raad van Commissarissen benoemt Frans Blom tot voorzitter en draagt Karin Bergstein voor als lid

Vandaag publiceren wij de agenda met toelichting voor de algemene vergadering van aandeelhouders (AVA) op 28 mei 2020. Na afloop van deze vergadering treedt Willy Duron terug als voorzitter en lid van de Raad van Commissarissen (RvC). Frans Blom, sinds 5 oktober 2018 lid van de RvC, neemt het voorzitterschap van hem over. Willy Duron is sinds 2007 lid van de RvC en sinds 2016 voorzitter van de RvC.

Manfred Schepers, vice-voorzitter van de RvC: ‘We zijn Willy zeer dankbaar voor zijn jarenlange betrokkenheid als voorzitter en lid van onze Raad. In deze rollen is hij altijd een klankbord voor het bestuur geweest, door zijn uitgebreide bancaire ervaring, zijn evenwichtige kijk op de ontwikkelingen in de financiële sector, zijn samenbindend vermogen en zijn humor. We zijn blij dat Frans uit ons midden beschikbaar is om het voorzitterschap van Willy over te nemen, zeker gezien zijn uitgebreide ervaring in de financiële sector en zijn leidinggevende capaciteiten. Met zijn benoeming wordt de continuïteit in het functioneren van de RvC gewaarborgd.’

Vandaag maken wij ook bekend dat Karin Bergstein wordt voorgedragen voor benoeming tot lid van de RvC. De Nederlandsche Bank heeft ingestemd met haar voordracht als commissaris.

Karin Bergstein (1967) is onder meer COO en lid van de Executive Board van a.s.r. Nederland geweest, lid van het Directieteam van ING Bank Nederland en lid van de statutaire directie van ING Lease Holding. Daarnaast heeft zij ervaring als commissaris opgedaan bij onder andere Universiteit Utrecht en Sanquin.

Het oproepingsbericht en de agenda met toelichting voor de vergadering zijn beschikbaar op de pagina Aandeelhoudersvergadering 2020. De algemene vergadering wordt gehouden op 28 mei 2020 in het kantoor van Van Lanschot Kempen in Amsterdam en begint om 14.00 uur.

Financiële agenda
7 mei 2020 - Publicatie trading update eerste kwartaal 2020