Persbericht | 10 april 2019

Voorstel herbenoeming Willy Duron voor periode van twee jaar

Agenda voor algemene vergadering 2019 gepubliceerd

De Raad van Commissarissen van Van Lanschot Kempen zal Willy Duron, voorzitter van de Raad van Commissarissen, voordragen om herbenoemd te worden voor een periode van twee jaar.

Willy Duron is twaalf jaar lid van de Raad van Commissarissen, waarvan de laatste drie jaar als voorzitter. De huidige benoemingstermijn van Willy Duron eindigt op de algemene vergadering die op 22 mei 2019 wordt gehouden. De Raad van Commissarissen is meer dan anderhalf jaar geleden gestart met het zoeken naar een gekwalificeerde, beschikbare opvolger. Het proces om een geschikte kandidaat te vinden met de juiste ervaring en expertise blijkt uitdagend. De Raad van Commissarissen is tot de conclusie gekomen dat er meer tijd nodig is om een geschikte opvolger voor Willy Duron te vinden.

De Raad van Commissarissen heeft daarom Willy Duron gevraagd om beschikbaar te zijn voor herbenoeming als lid van de Raad van Commissarissen voor een periode van maximaal twee jaar, waarop hij heeft aangegeven dat hij daartoe bereid is. De ondernemingsraden hebben van hun versterkt aanbevelingsrecht gebruik gemaakt voor de herbenoeming van Willy Duron voor twee jaar.

De Raad van Commissarissen zal Bernadette Langius voordragen om herbenoemd te worden voor een periode van vier jaar.

Het oproepingsbericht en de agenda met toelichting voor deze vergadering zijn beschikbaar op vanlanschotkempen.com/ava. De algemene vergadering wordt gehouden op 22 mei 2019 in de Van Lanschot-toren in ’s-Hertogenbosch en begint om 14.00 uur.